Skoter

Sportloven är här och det är fullt upp på Idre Fjäll. Förra helgen jobbade jag och jag trivs när det är mycket att göra men jag tycker också om att vara ledig med familjen.
 
Den här helgen har vi haft två mysiga dagar. Lördagen började med ett besök av Angelica m. barn, vi grillade korv till lunch och Andreas tog med dem på en liten skotertur innan de skulle fortsätta till Uppsala. När de åkt åkte vi fem på en familjetur till Hemmeråsen, jag körde skoter med pulka för första gången. Minnah tyckte det var lite tåkigt för hon var hungrig, mammas fel. Jag brukar alltid ha med godsaker när vi är iväg men den här dagen glömde jag det. Dagen blev ändå bra, det var strålande sol och vi avslutade med varm choklad när vi kom hem.
 
Idre Fjäll syns i bakgrunden
 
På kvällen fick vi besök från Uddevalla, vi åt gott och planerade skoterturen för söndagen. Så roligt att träffa Krille, Malin och Melwin. Tim tyckte att de skulle äta med oss på söndagen också men de skulle åka hem och vi planerar att träffa dem i påsk.
 
Det blev en tur till Hemmeråsen på söndagen också och jag testade att ta en panoramabild med telefonen, blev helt ok! Vi åkte till Grängestjärn och grillade lunch, vädret var inte som på lördagen men dagen var mycket bättre tack vare bra sällskap.
 
Hoppas på fler skoterturer i vinter och mer "övningskörning" både med och utan pulka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0