Kreativa 2013

Börjad året med att rita på papper som jag sedan scannade, frigjorde linjerna och färglade i datorn. Man kan lära sig många knep genom att titta på YouTube.
 
I februari köpte jag en ny ritplatta, Wacom Cintiq. 
 
I mars ritade jag ett påskkort på min nya ritplatta. Dessa la vi ut på rummen till våra hotellgäster.
 
Började på en sportbild med Zlatan i profil, den är inte klar än...
 
I april fortsatte jag att rita på ritplattan, den här gången blev det ett porträtt av Anki.
 
I april dricker jag kaffe ur en egenritad kaffekopp.
 
I maj använde jag lillebror Jonis som inspiration, han blev en seriefigur.
 
Fortsatte maj med en till seriefigur.
 
I juni fyllde lillebror Kristian 30 år. Gjorde en bild på honom som jag satte fast på en vinflaska.
 
I juli lekte jag med färgpennor
 
I augusti tog jag fram akvarellfärgerna
 
I september fick jag en ny arbetshörna i vardagsrummet...
 
det blev flera nya målningar den månaden.
 
I oktober blev det en akrylmålning
 
Här är vår familj i stugan i oktober
 
November var en kreativ månad...
 
 
 
December var också en bra månad, det blev många teckningar...
 
men även ett armband och ett halsband.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0