Hemma

Vi har haft det jätte bra när vi har varit bort i två veckor, men nu är det skönt att vara hemma. 
 
 
Blåbär finns det gott om i skogen i norra Värmland och det ser ut att bli mycket lingon. Lingon äter vi mer så vi måste försöka åka till stugan när de mognar, hur lång tid tar det?
 
 
Minnah fick sitta på ryggen ibland så det inte skulle ta för lång tid att gå till "vårt" ställe. Hon var nöjd så länge någon matade henne med blåbär.
 
 
Tilda tycker också om de blå bären, morgonen efter åt hon och Tim blåbär och mjölk med socker på.
 
 
Gott att plocka själv och äta direkt.
 
 
När Andreas börjar plocka ser man honom inte mycket, jag håller mig nära barnen och stigarna. 
 
 
Sköna sommardagar med sol och värme.
 
 
Bengt (svärfar) kom till stugan. Vi gjorde fläskpannkakor till lunch, allt är godare att äta ute.
 
 
Vi tog en kvällspromenad, skulle titta var Andreas och Tomas var när de var små. Nu är det området inhägnat men vi såg inga kor så vi gick in för att se var de badade och hade båten när de var här som barn. När vi kände att vi var klara och skulle gå tillbaka tittade Tilda upp på en kulle och frågade om det var kor som var där. Jag tittade och såg något vitt och sa att det inte var det, men sen såg jag något som viftade (hade inga glasögon, tror det var svansen). Det var två stora kor (köttkor?) som stog där. Jag, Tilda och Tim började gå fortare vi ville INTE klappa dem.
 
 
Snart börjar jag jobba igen men resten av familjen har semester en vecka till!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: FF

Hej på er vi ser att ni har haft en bra semester
vi tackar för alla fina bilder
hälsningar FF

2013-07-27 @ 10:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0