Inspiration från vardagen

Idag blev det en snabbskiss inspirerad av arbetskläderna.
Nu börjar det lugna ner sig på jobbet, hösten och kylan är här. Jag tycker det är skönt att få ta på mig tjockare kläder, och snart mössa.
Igår när jag åkte hem från jobbet märkte jag att snökäpparna var utsatta, det är ett tecken på att vintern närmar sig. Det enda jag INTE ser fram mot den här perioden mellan säsongerna är att bli arbetslös några månader, vill så gärna jobba och utvecklas...

Digitalt

Började med den här bilden innan semestern och den är inte klar, kanske aldrig blir det. Har MYCKET kvar att lära...
Det är roligt att rita digitalt, men när alla olika linjer och lager ska stämma för att färgerna ska hamna på rätt plats funkar det inte alltid i min hjärna ;-)

EGO

Hitta stilen

Jag testar mig fram, vill gärna hitta en "stil" som representerar mig. Kommer nog aldrig att bara rita likadant, det är roligt att prova nya saker...men vill ha något som jag kan återgå till.

Det jag ritat nu skulle passa som illustrationer i tidningar mm. Förhoppningsvis är det någon tidning som vill använda mina bilder, om de frågar först ;-)

Semester 2014

Vi började våran semester med att åka till Västerås, där sov vi två nätter för att sedan åka till Värnamo.
Här sitter Tilda framför våran lilla stuga. Campingen var väldigt trevlig och de stora barnen tyckte den var bra för här kunde de själva gå till den lilla butiken och handla.
En annan trevlig sak var att vi fick träffa Kristofer, Anna, Nils och Olle. Precis bredvid campingen fanns en fin strand, varmt i vattnet. Det blev första doppet på semestern.
Efter en natt i Värnamo åkte vi till Malmö. Tomas, Carolina och Signe hade också hyrt stuga här.
På måndagen klev vi upp tidigt och tog bussen för att vara med på inspelningen av sommarlov. Det var varmt redan kl.8.00. Vi hade med oss kaffe och frukost.
Minnah var med och klappade händer och dansade.
Efter inspelningen vändade vi ut kön för att få idolkort på programledarna, tur vi inte hade bråttom. Sedan gick vi in till stan, det var långt och vi fick fråga en mamma om vägen.
Efter Malmö var det dax att åka till Mölle där vi hyrt stuga tillsammans med den andra fam. Sivertsson.
På vägen dit blev det en tur över till Danmark, Tim ville åka båt på semestern.
I Mölle stannade vi två nätter. Den campingen var bättre än Malmö, det fanns pool på området och så var det lite lugnare. Hit kan jag tänka mig att åka igen.
Efter Mölle åkte vi till Varberg och bodde hos fam. Sivertsson fyra nätter. Vi badade, åt glass, fiskade krabbor...
På vägen hem stannade vi i stuga. Här stannade vi fyra nätter innan vattnet tog slut och vi åkte hem.
Gick ner till Klarälven och kastade sten.
Dagen innan vi åkte hem åkte vi till en ostgård. En mysig gård med djur, hemgjord glass (supergod) och egntillverkad ost. Vi köpte med oss tre olika sorter.
Det har varit en mysig semester med fint väder. Nu börjar jag längta lite till vintern :-)